Stomatologia Kraków Anna Król Stomatologia Kraków Anna Król

Leczenie kanałowe, endodoncja mikroskopowa

Leczenie kanałowe pod mikroskopem, endodoncja

W naszej klinice bardzo często pacjenci zadają pytanie: co to jest endodoncja? Jest to dział stomatologii zachowawczej, która zajmuje się leczeniem chorób miazgi zęba i tkanek okołowierzchołkowych.

Głęboko rozwinięta próchnica zęba może prowadzić do trwałego zapalenia miazgi znajdującej się komorze zęba. Bakterie będące przyczyną próchnicy wywołują infekcję miazgi w komorze i kanałach w korzeniu zęba, przez co odczuwalny staje się silny ból. Następnie bakterie  mogą przemieścić się do  ostatecznie do kości szczęki lub żuchwy. W ten sposób wywołują stan zapalny obszarów okołowierzchołkowych. Czasem więc leczenie kanałowe staje się jedynym sposobem na uratowanie zęba.

Celem leczenia kanałowego jest dokładne wyczyszczenie kanałów, a następnie ich szczelne wypełnienie. Aby przeprowadzić precyzyjne i skuteczne zabiegi endodoncji oraz ochronić drogi oddechowe pacjenta, w naszym gabinecie w Krakowie stosujemy niezbędne odizolowanie leczonego zęba za pomocą koferdamu. Koferdam to elastyczna osłona, którą stomatolog zaklada na leczony ząb, chroniąc go przed dostaniem się śliny. Przekłada się również na komfort pacjenta, gdyż skutecznie zabezpiecza jego drogi oddechowe i chroni jego śluzówkę.

Całe leczenie kanałowe w Krakowie przeprowadzane jest w znieczuleniu, które uwalnia pacjenta od nadmiaru stresu i obaw, pojawiającego się podczas wizyty u stomatologa. W trakcie leczenia istnieje konieczność wykonania minimum dwóch zdjęć Rvg. Zarówno znieczulenie jak i zdjęcia są wliczone w cenę leczenia kanałowego.

Nowoczesna endodoncja mikroskopowa w Krakowie opiera się na sprawdzonych metodach leczenia. Służy temu nowoczesny sprzęt, (w tym wysokospecjalistyczna kątnica endodontyczna),  dzięki któremu jesteśmy w stanie zapewnić wysoką jakość zabiegów, których głównym celem jest leczenie kanałowe.

Doświadczeni stomatolodzy naszego gabinetu  przeprowadzają zabiegi leczenia kanałowego pod mikroskopem. Mikroskop pozwala zobaczyć i leczyć np  kanały niewidoczne gołym okiem. Doświetla  i powiększa pole zabiegowe, które ma średnicę  ok 3x4 mm, a ujścia kanałów to mniej niż 1 mm.

Cena leczenia kanałowego zależy od zęba i ilości kanałów, a takze od tego czy leczenie jest wykonywane pierwszy raz czy kolejny. Zwykle zajmuje 1 lub 2 wizyty po ok. 1,5 h. Unikamy tzw  "trucia" zębów. Zmniejsza to ilość wizyt i eliminuje ryzyko  ewentualnych powikłań.

Korzyści leczenia endodontycznego w Krakowie jest wiele. Odpowiednie leczenie i kontrola umożliwia utrzymanie własnego zęba w jamie ustnej. Przekonaj się, że leczenie kanałowe zęba nie musi boleć!